poniedziałek, 25 października 2010

Deserek czekoladowo jogutrowy z karmelem

Taki prosty i szybki, a taaaki pyszny :) Przepis znalazłam na jakimś blogu bądź forum, także ja go tylko lekko zmodyfikowałam. Pod przepisem podaję moje "myki" :D

Składniki:

ciasto:

 1 jajko
1 łyżka mleka w proszku (odtłuszczonego)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka kakao
1 łyżka skrobii kukurydzianej
2 łyżeczki słodzika

karmel:

trochę otrębów
trochę wody
i trochę słodzika

jogurt naturalny
(ilość dowolna)

więc tak... mieszamy wszystkie składniki na ciasto mieszamy w kubku i wstawiamy do mikrofali na 2-3 minuty. (sporo opadnie, ale to normalne)

 na suchej patelni prażymy chwilę otręby, wsypujemy do czegoś, na patelnie wlewamy odrobinę wody i słodzik, jak masa zacznie się kleić wsypujemy na to otręby i mieszamy aż zrobią się jakby granulowane.

Ciasto wyjmujemy z kubka, polewamy jogurtem (można go osłodzić) i posypujemy karmelkami :))
 słodzika użyłam zwykłego w proszku na aspartamie, choć było na nim napisane, że nie nadaje się do podgrzewania. Widocznie takie krótkie pieczenie i prażenie nie wymaga specjalnego słodzika do pieczenia :)
Ja robię to jednak w trochę inny sposób :) ciasto robię wg przepisu, ale po upieczeniu wyciągam je, drę na kawałeczki i wsypuję spowrotem do kubeczka. Dopiero wtedy polewam jogurtem. Karmelki robię rówież w mikrofali :) na tależyku rozgrzewam wodę ze słodzikiem, potem dodaję otręby i mieszam co jakieś 5-10s.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz